Referat fra Mejeribestyrelsens generalforsamling
d. 31 marts 2009 kl. 20
1. Dirigent: Poul Westesen
Generalforsamling indkaldt i tide.
2. Bestyrelsens beretning godkendt.
Bestyrelsen arbejder med 2 hovedområder, nemlig daglig drift samt det
visionære. I år har vi fokuseret på daglig drift i form af:
- fordeling af arbejdet med udlejning blandt mejeribestyrelsesmedlemmer
- indført 2 årlige forskønnelsesdage (½ dag) og 2 arbejdsdage
- udnævnt områdeansvarlige, fungere godt at nogle tager hånd om enkeltdele
- renovering: udsugning i køkken, anskaffet opvaskemaskine, færdiggjort halvfærdige projekter som f.x. rydde skunk, toiletter, m.m.
- kommunen tager hånd om vand der løber ind til naboerne ifm. kloakering
-tilsyn af brandmyndigheder: mangler brandslukker til køkkenet, samt gelænder ved bagudgang repareres da det er brandudgang
3. Årsregnskab godkendt.
Opfordring til at folk der lejer plads til møbelopbevaring selv sørger for at betale. Se kontonr. på Alken.dk
4. Fastsættelse af kontingent
Forslag om kontingentforhøjelse fra 2010, nemlig kontingent på 100.- kr. pr voksne i husstand, samt 50,- kr. pr pensionister pr år. Enstemmigt vedtaget.
5. Orientering om udlejningspriser sættes op fra 1.9.2009.
Ændringer i udlejeprisen er:
Medlemmer Ikke medlemmer
Timepris fra fra 75 til 100 kr. 100 til 150 kr.
Børnefødselsdag fra 100 kr. 100 kr.
1 døgn fra 750 til 1000 kr 1000 til 1500
Weekend: fra 1200 til 1600 1600 til 2400
Møbelleje hvis ikke
reserveret ½ pris ikke muligt.
Priser for ikke medlemmer skal sammenlignes med lokale forsamlingshuse før bestyrelsen fastsætter endeligt.
6. Orientering om nyt tag, herunder overvejelser omkring finansiering
Bestyrelsen prioriterer i år et nyt tag. Har indhentet 2 forskellige tilbud. Og ønsker at tage nyt tilbud hjem. Regner med en udgift på max. 500.000.
Finansiering af tag:
lån 300.000, overskud i årsregnskab 100.000, ved støtte: ”køb en tagplade”, sponsorer m.v. 100.000.
Inden vi beslutter endelig plan, indkalder vi til ekstra ordinær generalforsamling med et helt konkret tilbud og plan. Målet er at komme i gang til sommer.
7. Orientering om Håndtryk
Senest 1. maj begynder arbejdet på endelig kontrakt med Håndtryk, til underskrivelse 1. juni og med ikrafttrædelse 1.8.2009. Selv om projektet ikke er helt faldet helt på plads betales den kontraktmæssige husleje fra august.
8. Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer Benjamin og Ole er på valg
Ole stiller op, Benjamin går ud. Tak for tiden i bestyrelsen.
Ingen ønsker at opstille, derfor indkalder bestyrelsen til ekstraordinær generalforsamling.
9. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter. Udsat.
10. Valg af revisor. Udsat.
11. Evt. Møbelopbevaring
-Ønske om at billard og bordtennis kan stilles op igen. Ok at stille bordtennisbord og billardbord op ovenpå.
-ift møbelopbevaring: har bestyrelsen brug for at få ryddet op i møbelopbevaring, da mejeriet selv har brug for mere plads til opbevaring.
Ref. Estrid
|