Forside
Borgerforening
Mejeri
Tag over Alken
Historie
Bestyrelse
Vedtægter
Kunst på mejeriet
Generalforsamlinger
Generalforsamling 2007
Generalforsamling 2008
Generalforsamling 2009
Generalforsamling 2010
Ekstra generalforsamling 2010
Generalforsamling 2017
Generalforsamling 2019
Generalforsamling 2022
Biblioteket
Mejeri 2018
Mejeri 2017
Mejeri 2014
Mejeri 2013
Mejeri 2012
Mejeri 2011
Mejeri 2010
Mejeri 2009
2009 06 Arbejdsdag
Mejeri 2008
Mejeri 2007
Renovering marts 2007
Liv i Landsbyerne
Liv i Landsbyerne
Foreningen Liv i Landsbyen
Købmanden i Alken
Kultur
Alken-koret
Alken Bryghus
Natur
Alken Saftklub
Alken Have
Trafik
Vandværk
Teknik og anlæg
Dover GF
Alken Minimarked
Historie
Liv i byen
Folk i Alken
Lokale links
Alken-Chinenke
Arkiv
Video-vitser
alken.dk
smalltalken
Opslagstavle
Svejstrup
Bolig i og omkring Alken
Shelters i Alken
 

 

 


Referat fra generalforsamling i Alken Mejeri 27. marts 2007

 

1) Formandens beretning:
# Vi har haft brand-tilsyn, og har efterfølgende lavet hul til, og sat ny dør i fra caféen til gangen (en brand-dør). Så nu har caféen de 2 udgange, der er påkrævet, og der er ved samme lejlighed mulighed for at bruge sal og café uafhængigt af hinanden.
1. sal skal også have brand-sikring.Og finde en anvendelse!
 
# Café og sal sat i stand-flot!
Dette er blevet prioriteret over bl.a. musik-rum, da der var et ønske i byen at husets generelle standard blev hævet.
# Bjarnes trykkeri. Dette er et større og længere-varende projekt, og vil derfor blive behørig drøftet i byen, inden vi evt siger ja til det.
 
# Masse-ovn på mejeriet? Vi fyrer for 21.000 kr om året nu, og kunne hurtigt tjene en masse-ovn ind. Men den kræver en person der fyrer i den dagligt. Vice-vært/husvært på skift i byen?
 
# Kommune-samling giver nedgang i indtægter fra udlejning til borger-foreningen. Se mere på hjemme-siden, alken.dk
 
#Lån til huset er forsøgt, hidtil uden held. Vi forsøger videre, evt med kautionister, eller med tilladelse til at huset kan bruges til andet, for at få bankerne til at tro på at de kan få pengene hjem ved evt konkurs.
 
# Kommunen har penge til forsamlings-huse, som vi vil søge.
 
# Kørestol-rampe. Blev valgt fra i forbindelse med café-flugt-vej, da den vil være meget lang på den side af huset. Hydraulik/kørestol-udvalg? Vi bliver jo alle ældre, så det med at fremtids-sikre nu.....
 
Kasererens beretning:
% Huset gæld-frit om 8 mnd! 70.000 i kassen nu. YES
 
% Vi prøvede sidste år, sammen med borger-foreningen, at nøjes med at sende giro-kort ud. Det gav markant lavere medlems-tal(129), så i år går vi igen rundt og stemmer dør-klokker.
 
%Der er ikke særlig mange steder vi kan skære i vores budget. Vi bliver nødt til at få nogle flere indtægter nu, når kommune-sammenlægningen gør at aktivitets- og borger-foreningen ikke længere får den samme støtte til leje af mejeriet. Det ser ud til at vi kommer til få ca 20.000-25.0000 mindre i støtte til de 2 foreninger end vi plejer.(Se mere på hjemme-siden!) De 2 foreninger holder snarest  et møde, og ser om der er nogle uafprøvede muligheder for at få vores dejlige aktivitets-hus til at emme af liv fremover!
 
%Møbel-opbevaring. Vi har fået lavet aftaler om de penge, der ikke er kommet ind, og vi henstiller til fok om at betale til tiden!
 
% Kontingent
Skal den være som nu, 50 kr/husstand? 100 kr/person?
500kr/person?
Støtte-medlemskab? Aktivt medlem / passivt medlem-pris?
500 kr, med ret til en gratis udlejning?
Mejeriets venner?
Nogle vil gerne betale mere, andre vil ikke have det bliver for dyrt. Mange medlemmer ser godt ud på papiret, dyre medlemmer giver mere i kassen, og måske et større engagement...
Bruger-betaling?
Vi venter med at beslutte noget. Tager et møde med ABAF, og tager det op på ekstraordinær general-forsamling, hvis kontingenten skal op i 2008.
 
VALG
Ole og Peter er på valg. Peter modtager ikke genvalg.
Ole modtager genvalg, og blev valgt. Benjamin ind som ny.
Ingrid og Finn fortsætter som suppleanter.
 
Ny bestyrelse: Benjamin, Hanne, Bo, Ole, Mogens
Suppleanter(mere eller mindre aktive) Finn, Ingrid
 
Revisorer: Jan og Claus. Genvalgt.
 
HUSVÆRT
& Holde huset varmt(masse-ovn..).
   Holde ting i orden.
   Evt leje over-etage ud. Der er ønske om overnatning til  ca.   20,  i forbindelse med kurser
  Ca. 10 timer om ugen. For dyrt?
 
1. SAL
¤  Rumlighed, fleksibilitet, sleep-ind, rum til at bruge uden aftale, rum til at male i?
Muligt at vores interne aktiviteter skal flyttes der op, og stue-etagen være til store aktiviteter og udlejning?
Sove-værelser med vandre-hjem standard?
 
(Referent hertil: Ingrid Robak)

 

Opslag inden generalforsamlingen med tillægsdagsorden:

 

 

OBS                                                    OBS

 

Tillæg til ”Generalforsamlingen i Mejeriet”

 

Angående punktet: Valg til bestyrelsen.

Ole Keldorf og Peter Gregersen er på valg.

Ole modtager genvalg. Peter modtager ikke genvalg.

 

Derfor ønskes der nye og friske kræfter til bestyrelsen.

 

Angående punktet: Husvært.

Vi vil gerne diskutere om det på nogen måder er muligt at have en lønnet eller en frivillig medarbejder, til at forestå den daglige drift.

·     En frivillig kunne f.eks. være en turnus ordning hvor medlemmerne på skift havde tjansen i en måned.

·     En lønnet kunne f.eks. være 10 timer ugentlig. Hvor lønnen skulle finansieres af flere indtægter. Eksempelvis ved at indrette 1. salen med værelser på vandrehjems niveau. De skulle så udlejes ved kursus virksomhed og til overnattende gæster ved fester eller om sommeren til kano/vandre/cykel folket. Det vil betyde at der er brug for en kapital indsprøjtning til etablering af muligheden for flere indtægter. Gerne fra den nye kommunes 1 millions pulje til vedligehold af kommunens forsamlingshuse.

 

Kom og diskuter dette spændende emne, der kan få stor betydning for byens fortsatte udvikling.

 

Venlig hilsen bestyrelsen.

New Cell New Cell